Notatnik liturgisty

Wszystko się zdarza sługom ołtarza

Szkolne Schronisko Młodzieżowe Rycerka-Kolonia

Kaplica: Kaplica pw. św. Józefa w Rycerce Górnej-Kolonii

Wyprawy otwartych oczu (ONŻ1)

dzień 4 (źródło)

Wychodząc z ośrodka trzeba skręcić w las w prawo przed garażami, przez bród i dalej drogą, na rozwidleniu w prawo wzdłuż strumienia. Po 100 metrach w prawo przez bród i drogą na łąkę. Dalej tą samą drogą (jest widoczna za łąką), a jak się skończy, trzeba pójść na przełaj przez trawę jakieś 100 metrów trochę w prawo. Tam jest źródło, wypływa z niego mały strumyczek, który zaraz ginie mędzy drzewami. (Drzewa są dlatego, że woda! Gdzie indziej nie ma źródła, więc drzewa rosną słabiej. Popatrz zresztą na rośliny rosnące na samym źródle).

Pascha (ONŻ2)

Nie ma pewnej trasy. W 2014 ciężko skrewiłem wpuszczając ludzi w błoto. Było tak: pierwsza stacja pod wiatą, potem asfaltem do takiego drewnianego mostka za garażami, przez mostek i wzdłuż granicy lasu do asfalciku, który odchodzi od głównej drogi. Asfaltem w prawo do rozwidlenia na trzy, gdzie byłą druga stacja. Potem poszedłem prosto (tu się zaczęło ciężkie błoto) do czerwonego szlaku, w czerwony szlak w prawo i po wyjściu z lasu trzecia stacja na stojąco. Potem czerwonym dalej w dół do szosy i w prawo do ośrodka. Czwarta stacja na brodzie za garażami, tam, gdzie Celebracja światła i wody.

Ta trasa ponoć została użyta w 2016 roku bez problemów.